måndag 2 november 2009

Om mig och mer därtill


Jag heter alltså Claudia. Jag är en syster, en dotter, en själsfrände, en "jag vet vem hon är men känner henne inte riktigt"-tjej och jag har säkert flera titlar än dessa.
Jag går en naturvetenskaplig linje på Vilunda Gymnasium i Upplands Väsby och är mer än nöjd med mitt val av inriktning, eftersom den innefattar flera ämnen som jag har en förkärlek till, främst matematik. Linjen är bred och studieförberedande och öppnar därför flera dörrar då det är dags att ta första steget in i "vuxenlivet".
Till mitt inre så är jag (oftast) glad, serviceminded och musikaliskt lagd och har ett sinne för perfektion och detaljer, vilket har utvecklats till ett starkt pedantiskt drag hos mig. (Det draget har jag märkt att man antingen älskar eller hatar) Allting jag gör måste alltså vara sådär "perfekt". Därav är jag lite av ett kontrollfreak och anser att om något ska göras på bästa möjliga sätt, så är det jag som ska styra och ställa.
Några mer "mjuka" sidor hos mig är att jag är pratvänlig, charmig och otroligt givande. Jag är alltså inte av typen som behöver göra mig till för att verka trevlig och rar - jag är född sådan.
Jag tycker om att träffa nya människor och berika min bekantskapskrets, men kör på "kvalitet framför kvantitet". Mina olyckligare bekantskapsstiftelser kan ibland förblinda mig, vilket resulterar i att jag drar alla över en kam. Men jag försöker åtminstone att undvika det där svart/vitt-tänkandet och istället se en kombination mellan färger och nyanser.
Min passion i livet är främst att spela piano (men jag spelar även gitarr). Jag drar mig inte för att spela inför andra och har uppträtt X antal gånger inför publik, både på scen och vid mer privat hållna tillfällen. Jag skulle inte vilja slå igenom som pianist, däremot ser jag pianospelandet som en form av terapi för min egen del. Vissa uttrycker sig i skrift, andra genom sång och lyrik, jag genom att flinka på svart/vita tangenter.
Just nu befinner jag mig i en fas i livet, i vilken jag analyserar, granskar och funderar kring det mesta mellan A-Ö. Just livsfrågor är något jag brinner för. Hade jag haft facit på de livsfrågor som finns i form av frågetecken i mitt hjärncentrum, så hade jag inte tvekat en sekund på att öppna den boken för att få svar på de frågor jag ständigt ställer mig.

Hoppas på att ni nu har fått en liten inblick i hur jag är. Om ni undrar något mer så är det bara att fråga på - alla frågor är välkomna. Men jag förbehåller mig rätten att svara på det jag vill respektive inte vill.

Puss & kram

/Claudia ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :) ♥