måndag 2 november 2009

Livets mening

”Vad är meningen med livet?” - en fråga som säkert kokar fleras hjärnor till överhettning. Nu råkar jag inte ha en statistik över hur populära olika frågor är, men just denna måste ändå tillhöra bland de som är högt rangordnade i populäritet. En central följdfrågor är huvuvida det finns ett liv efter detta eller inte, men det är inget jag har reflekterat så mycket över. Det jag däremot har ägnat tankar åt är meningen med mitt liv och kommit fram till att det kretsar kring att bli lycklig. Nyckeln till lycka för min del är kärlek, bekräftelse och acceptans, men främst kontroll. För om man inte tar kontroll över sitt liv och styr livets skuta åt det håll man vill, hur kan man då fokusera sig på det man faktiskt vill uppnå med livet för att bli just det - lycklig? Livet är alldeles fört kort för att stirra sig blind på problem. Det enda som hindrar dig från att klättra upp på stegen som leder dig till ditt mål, är du själv.

Mitt mål: Förbli lycklig.

Vad är ditt?

/Claudia ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :) ♥