måndag 2 november 2009

Mr. Right

Alla har vi väl drömt om vår idealbild av man/kvinna(?) Jag har i varje fall en högst detaljerad bild av min drömman, så här hade jag tänkt slänga ut en beskrivning: (Med risk för att få kommentarer i stil som: ”Han finns inte”)

Han ska vara en gentleman, ha balans mellan sitt yttre och sitt inre, ha bra självförtroende/självkänsla, vara målmedveten, medmänsklig, socialt anpassad, ärlig, trogen, romantisk, emotionell, omtänksam, gilla att ta hand om sig själv och sina närmaste.
Vad gäller den fysiska biten så ska han vara lång – 180-p(l)ussare. Sedan är det ett stort plus om han är kroppsmedveten och tränar för att hålla sin kropp i trim.
Det är viktigt för mig att trivas, känna mig avslappnad och kunna ha kul i närheten av honom, därför ska vår humor överensstämma. Han får gärna ha sån där djup, intelligent kvalitetshumor av det slag som sätter ens tankar och känslor i virvlande rörelse och får en att skratta magmusklerna ömma och ögonen tårfyllda.
Svartsjuka (vilket dock kan vara charmigt till viss grad), arrogans, själviskhet och psykisk instabilitet är några egenskaper som direkt går bort.
Till sist så ska han besitta det där lilla extra som bidrar till varma förälskelsekänslor gentemot honom. Men det allra viktigaste för mig är att tilliten och respekten finns där. Jag vill liksom kunna möta hans blick och bara känna: ”Yes, det här är mannen i mitt liv.”

Men jag vet inte.. Mr. Right är kanske fel titulering – Mr. Hide & Seek är kanske bättre.

Oavsett vad han nu än heter eller titulerar sig, kan den man som kan bidra med allt det här och lite till hemskt gärna få börja stalka mig! ;)

/Claudia ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :) ♥