onsdag 6 januari 2010

Saker du (inte) visste om mig..

• Jag började blogga för att få skriva av mig och tilldela mina (små) synpunkter med omvärlden.
• Jag är 163 cm kort.
• Jag är en okrönt mästare i perfektion.
• Som liten ville jag vara en kille.
• Jag har aldrig haft ett förhållande.
• Jag tycker att kvinnokroppen är snyggare än manskroppen. (det gör mig inte till lesbisk)
• Jag är smartare/elakare än vad jag ser ut.
• Jag funderar på en näsoperation.
• Min första kyss fick jag när jag var 9 år av en kille som jag ogillade.
• Jag är undermedvetet en fördomsfull person.
• Jag är pianokåt.
• Jag anser att mitt hår är bland det snyggaste håret jag någonsin skådat. (nej, jag är inte narcissist)
• Jag har ett obotligt stort behov av bekräftelse/acceptans.
• Jag känner inte psykiskt igen mig i den jag var som barn.
• Samtidigt som jag är starkt för att motverka klimathotet, lyfter jag inte ett pekfinger för att bidra med något i min egen vardag.
• Jag är en plugghäst/studienörd/whatever.
• Jag ägnar minst några minuter åt att reflektera över mitt liv varje natt innan jag somnar in.
• Jag får dåligt samvete om jag inte pluggar varje dag.
• Jag har svårt för att känslomässigt överlämna mig själv till någon.
• Jag säger alltid ”tack för maten” när jag ätit klart. (t.o.m i skolan, ja)
• Jag är den mest målmedvetna personen jag någonsin kännt.
• Jag har en yngre syster som är längre (och som ser bättre ut) än mig.
• Jag väljer mina vänner utifrån en genomtänkt, mental lista. (kvalitet före kvantitet)
• Jag hade MVG i alla ämnen när jag gick ut grundskolan.
• Jag anser att choklad temporärt kan bota alla mina problem.
• Jag är en ödmjuk person, som innerst inne vill skryta. (är mån om frasen ”tala är silver – tiga är guld”)
• Jag har alltid varit favoriserad av alla mina lärare.
• Jag hatar att dansa, vilket har att göra med att jag inte finner någon mening i det, förutom att det är gynnsamt för kroppen.
• Jag är bäst på att lova mig själv saker – lika bäst som att endast utföra hälften av det jag lovat.
• Jag har varit med i tidningen 3 gånger.
• Mina händer är s.k doktorhänder – ofta väldigt kalla.
• Jag har varit djupt förälskad i en lärare, som varit dubbelt så gammal som jag.
• Mitt absoluta favoritämne är matematik.
• Jag anser mig ha en utpräglad fallenhet för massage.
• Mitt lyckligaste ögonblick i mitt liv var en jul då jag fick min keyboard.
• Jag upplever mig själv vara psykiskt före min ålder. (minst 3 år)
• Jag har höga krav på mig själv, men som håller sig inom ramarna av realism.
• Jag har (inte så allvarliga) tvångstankar.
• Jag har lätt för att tala/redovisa inför en större folkmängd.
• Jag har världens sämsta orienteringsförmåga.
• Min absoluta favoritfärg är rosa. (mitt rum består till största synnerhet av denna färg)
• Jag anser att intellekt är sexigt.
• Jag lyckas alltid gråta till filmen ”Titanic”.
• Jag är ingen direkt mästerkock och vet knappt hur man sätter på en ugn.
• Jag har väldigt lätt för att dra snabba, sexuella associationer av t.o.m de mest betydelselösa sakerna som uppkommer i min vardag.
• Jag är inte pryd.
• Jag klassar mig själv som agnostiker. (förlåt, mamma och pappa)
• Jag är en väldigt oförutsägbar person. Folk kan tro att de känner till alla mina reaktionsmönster, men de överraskar t.o.m mig själv ibland.
• Jag älskar att bära högklackat.
• Som liten ville jag bli konstnär, men på senare år har denna dröm ersatts av viljan att arbeta inom vård och service.

(För dig som inte orkar räkna alla punkter - de är 50 stycken)

/Claudia ♥

1 kommentar:

Tack för din kommentar! :) ♥