torsdag 14 januari 2010

P is for piano


Musik – en av mina allra största passioner i livet. Det är märkvärdigt, men samtidigt fascinerande hur ett sådant emotionellt och konstnärligt uttrycksätt kan få ens tankar att förflytta sig, spänningar att släppa och kanske problem att försvinna ur världen för en stund.
Personligen inte bara gillar jag att vara en ”passiv musikfanatiker”, dvs endast låta musiken strömma genom mina öron, utan utövar den t.o.m ännu hellre i olika former: Spela piano, gitarr och sjunga (har ingen röst att skryta med, men den är ingen glasspräckare i alla fall).

Här nedanför tänkte jag dela med mig av mina absolut bästa pianolåtar:

Alan Silvestri - Forrest Gump Theme
Carter Burwell - Bella's Lullaby
Debussy - Claire De Lune
Final Fantasy X - To Zanarkand
Hans Zimmer - Tennessee
Henry Mancini - A Time For Us
Henry Mancini - Love Story
James Horner - The Portrait
Michael Nyman - The Heart Asks For Pleasure First
Naruto - Sadness And Sorrow
Yann Tiersen - Comptine D'un Autré Été
Yanni - One Man's Dream
Yiruma - River Flows In You

"Where words fail, music speaks"
- Hans Christian Andersen

/Claudia ♪♫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :) ♥