fredag 8 januari 2010

En kärleksgåva till en plats kallad jorden

En biologisk gåva till denna jord, ett stjärnfall från paradisets horisonter, en kärleksfylld portalgestalt som kan beröra med minsta medel – dessa ord beskriver inte ens en tusendel av din innebörd i mitt liv.
Det är väldigt märkvärdigt hur du kan komma att uppfylla alla mina ramar av uppställda kravsspecifikationer då jag är väldigt selektiv med vem jag umgås med och överlämnar mig till. Men jag är så gott som 100-procentigt emotionellt bekväm med dig, vilket jag inte känner att jag kan vara med någon annan.
Så jag lovar att hålla hårt i din hand, att aldrig släppa taget, för jag lämnar det aldrig åt slumpen när någon så lovande, gedigen och förträfflig person beträder mitt liv och visar mig en helt ny dimension av kärlek och uppskattning.

Med dig finns inget utrymme till eventualiteter för halvsanningar, bortförklaringar och tveksamheter – jag är skarpt säker på mina känslor för dig och vet med fulländad procentsats att de tre ömma orden automatiskt är besvarade när jag viskar de i ditt öra.

Jag vill tacka dig för att du vägleder mig från det bottenlösa mörkret till ljuset på andra sidan tunneln, där du står med öppna armar för att välkomna mig till en plats jag aldrig hade öppnat ögonen för tidigare. Men på senare tid har jag insett att alla de vackra synintrycken du bidragit med, i själva verket varit speglingar av dig.
Men det vackraste av allt är inte att det är din bild som målas innanför mina ögonlock varje gång jag sluter ögonen eller att det är du som är det första som dyker upp i mitt tankeforum varje gång jag öppnar dem, utan vetskapen om att du alltid kommer att befinna dig i mitt liv, vare sig jag sluter mina ögon eller håller de öppna för en evighet.

Du förtjänar hela världen – om jag hade den i mina händer hade du onekligen fått den med motiveringen: ”För världen är du kanske någon, men för mig är du världen”.



/Claudia ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :) ♥